loading...

آموزش سئو

بازدید : 7
دوشنبه 7 اسفند 1402 زمان : 19:41

به نظر می رسد همین دیروز بود که 10 صفحه پیوند یافته از نتایج جستجو برای محاسبات ریاضی و تبدیل واحدها موضوعات قدیمی به نظر می رسید. در به روز رسانی الگوریتم در 13 مارس، گوگل با ارائه یک قطعه ویژه برای جستجوهایی که به صفحه جستجوی کامل نیاز نداشتند (مانند نتایج جستجو با رتبه صفر) آزمایش کرد. تنها پس از یک هفته بررسی، آزمایش تقریباً به پایان رسیده است. نقاط مهم تست های گوگل را در زمینه نتایج بیش از رتبه یک گوگل شرح داده ام.

نتایج بالاتر از رنک یک گوگل

به‌روزرسانی‌های الگوریتمی که به‌طور قابل‌توجهی بر SERP تأثیر می‌گذارند و بیش از یک هفته پس از انتشار توسط Google نام مناسبی پیدا می‌کنند. توصیف این نام‌ها به‌عنوان نقل‌قول زمان زیادی می‌برد، بنابراین به سادگی به عنوان نتایج بالاتر از رتبه یک گوگل یا نتایج جستجو در رتبه صفر نامیده می‌شوند.

نتایج بالای رتبه‌های Google آزمایش‌هایی توسط Google از 13 تا 20 مارس بود. هدف از این آزمایش حذف بسیاری از نتایج جستجوی غیر ضروری بود. برای مثال، اگر از سفر خود به ساحل غربی بازمی‌گردید و می‌خواهید وضعیت زمانی در ساحل شرقی را بررسی کنید، جستجوی عبارت "time est" نتایج زیر را نشان می‌دهد:

به عنوان مثال، اگر به دنبال یک گروه موسیقی دهه 90 به نام Time Est هستید، نتایج ناامید کننده خواهد بود. در این صورت گزینه "show all results" گزینه جدید و متفاوتی در نظر گرفته می شود که باید روی آن کلیک کنید و گذر از آن چندان خوشایند نیست.

جستجوهای ساده دیگر مانند جستجوهایی که در مورد محاسبات ریاضی و تبدیل واحدها انجام می‌ شوند، نتایج غیر مرتبط مشابهی را نیز ارائه می‌ کنند.

از آنجایی که گوگل هیچ اعلامیه رسمی را منتشر نکرده است، بحث‌ هایی در مورد سئو وجود داشت؛ پرسش موجود این بود که هدف از انجام این کارها چیست؟

نتایج عالی بود. راندمان با افزایش سرعت بارگذاری افزایش می یابد. هیچ چیز جدیدی ارائه نشده است اما مفهوم کار امیدوارکننده است. نتایج بالاتر از رتبه گوگل می تواند زمان بارگذاری را تا 0.5 ثانیه کاهش دهد. این رقم ممکن است در ظاهر ناچیز به نظر برسد، اما در عمل اینطور نیست، به خصوص در شرایطی مانند سفر هوایی که زمان بارگیری ذاتاً سریع است. نتایج اولیه آنقدر خوب به نظر می رسید که گوگل احساس می کرد به راحتی می تواند نتایج بالاتر از رتبه یک گوگل در سراسر جهان را منتشر کند. این شرکت همچنین یک پنل بازخورد در پایین صفحه نتایج بالای رتبه یک گوگل اضافه کرده است تا نتایج مربوط به تجربه کاربری ضعیف را جمع آوری کند.

نتایج آزمایش چه بودند؟

نتایج به همان سرعتی که اتفاق افتاد در گوگل بالا رفت. گوگل چندین شکایت مرتبط با سئو دریافت کرد. به عنوان مثال، وقتی گوگل نتایج جستجو را با رتبه بندی صفر در جستجوهایی که معمولاً ترافیک قابل توجهی برای تعداد زیادی از مارک ها ایجاد می کنند، جزئیات می دهد، چه اتفاقی می افتد؟ یا مثلاً جستجوهایی که فقط Google Flight Highlights را برمی‌گردانند. در نتیجه این اقدام، برندهایی مانند Kayak و Expedia بخش زیادی از ترافیک و درآمد خود را از دست دادند.

آزمایش در اولین نسخه جهانی گوگل نیز باعث سردرگمی کاربران شد. بری شوارتز در پست میزگرد موتور جستجوی خود به برخی از نتایج نادیده گرفته شده این آزمایش اشاره کرد و گفت:

Google با گفتن اینکه اگر کاربران واقعاً به دنبال تاریخ هستند، از خود دفاع کرد، راه بهتری برای انجام آن وجود دارد.

در فضای خالی SERP در بالا، تبلیغات را مشاهده می کنید. این نمونه‌ها و نمونه‌های دیگر از SERP‌های تبلیغاتی توجه گوگل را به خود جلب کرده‌اند و بسیاری معتقدند این نتایج پتانسیل جستجوهای پولی را دارند. چرا گوگل تبلیغات را در صفحات نتایج گوگل بالای شماره 1 به طور کامل غیرفعال نمی کند؟

یافته‌ها نشان داد که SERPهایی مانند SERPهای بالا دیگر به دقت محاسبه نمی‌شوند. ناتان جانز، یک تحلیلگر کیفیت جستجو در گوگل، این مشکل را به عنوان "حواس پرتی" توصیف کرد که به معنای یک اشکال سیستم است:

در حالی که گوگل سعی کرد بسیاری از این نگرانی ها را برطرف کند (بیشتر با توییت های دنی سولیکان) و به بسیاری از ابهامات موجود در توییتر پاسخ دهد، یک چیز کاملاً واضح است. Google از نتایج بیش از یک رتبه خارج از زمان محلی، تبدیل واحد و محاسبات ریاضی استفاده نخواهد کرد. این آزمایش مطمئناً در برابر حجم انتقادات کاربران دوام نیاورده است. دنی در 20 مارس شکست این تست را اعلام کرد. یک هفته برای روشن شدن همه چیز کافی بود.

نتایج بیشتر از رتبه Google... 2.0؟

آیا شاهد ظهور مجدد نتایج بالاتر از رتبه یک گوگل خواهیم بود؟ پاسخ به این سوال مثبت است. آیا می خواهیم دوباره این روند را طی کنیم؟ پاسخ به این سوال آسان نیست. بدون شک نتایج جستجوی سریع و مرتبط برای کاربران خوب است. اگر Google بتواند از نتایج بالاتر از رتبه یک استفاده مجدد کند، بدون اینکه کیفیت را به خاطر هدف کاربر قربانی کند، این روند ادامه خواهد داشت. سؤالات زیادی در مورد اینکه نتایج جستجوی رتبه صفر مناسب هستند وجود دارد و Google اطلاعات لازم برای یافتن پاسخ این سؤالات را دارد.

هنوز سوالات زیادی وجود دارد. دنی سالیوان گفت که این به روز رسانی فقط برای بهبود سرعت است، اما اگر قطعه برجسته سریعتر بارگیری شود و دقیقاً همان چیزی باشد که کاربران می خواهند، هیچ سودی برای نتایج جستجو برای کاربران نخواهد داشت. آیا گوگل می تواند یک الگوریتم دقیق و هوشمند طراحی کند که بتواند هدف کاربر را با تمام پیچیدگی هایش درک کند؟ درک معنای پشت عبارت «تقسیم 52 بر 6» قطعا واضح است هدف انجام محاسبات ریاضی است. اما اگر کسی بخواهد این معنی را با تایپ 6/52 منتقل کند چه؟

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 258
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 54
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 144
  • بازدید ماه : 349
  • بازدید سال : 2443
  • بازدید کلی : 3865
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه